Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

TBWA:s nya storuppdrag – blir global reklambyrå för Scania

Publicerad: 25 Juni 2015, 09:17

Bild från tidigare kampanj.

Scanias sökande är över. Efter att ha varit på jakt efter en ny reklambyrå har de nu valt TBWA för att utveckla ett globalt koncept för marknadsföring av Scanias lastbilar.


Ämnen i artikeln:

ScaniaReklambyråerTBWA

Resumé har tidigare under våren rapporterat om att Scania är ute på byråjakt i Sverige.

Nu har TBWA landat i ett avtal som sträcker sig över tre år och rör affärsområdet lastbilar.

– Vi är jättestolta och glada över det såklart. Det ska bli väldigt roligt att jobba med. Det är ett fenomenalt, välskött företag och ett Ikoniskt varumärke, säger Kalle Widgren, vd på TBWA.

Det första uppdraget blir att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för lastbilar och relaterade servicetjänster. Uppdraget blir ett av TBWA:s största – men än så länge vet Kalle Widren inte om det innebär några nyrekryteringar.

– Vi håller på att planera inför jobbet just nu och är precis u startgroparna. Så vi får se, säger han.

Att TBWA valdes som Scanias nya byrå stod klart för ett par veckor sedan.

Volvo lastvagnar har ju onekligen rönt stora framgångar. Hur ska ni göra för att trappa upp konkurrensen med dem?
– Jag tror att vi ska tänka mer på Scanias affärsutmaningar och framtiden och inte titta alltför mycket på Volvo, även om man onekligen blir imponerad över vad de och Forsman & Bodenfors har åstadkommit. Det ska inte styra det vi gör.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ScaniaReklambyråerTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.