Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Telenor byter till Starcom

Publicerad: 15 april 2015, 07:38

Johanna Andrén, Telenor.

Telenors mediebyråpitch är avslutad. Starcom tar över uppdraget efter OMD som haft det i drygt två år.


Ämnen i artikeln:

StarcomOMDTelenorMediebyråer

Resumé rapporterade nyligen att Telenor var på jakt efter en ny mediebyrå. Då riskerade OMD att tappa uppdraget för en av Sveriges största reklamköprare. Nu står det klart att operatören har bestämt sig för att inleda ett samarbete med Starcom.

– Det nya medielandskapet skapar möjligheter till ökad effekt av marknadsinsatserna, men det ställer samtidigt så mycket högre krav på att vi agerar rätt på de plattformar som vi uppträder på, inte minst de digitala. Att optimera innehåll och att ha en stor förståelse för hur dessa plattformar samverkar är viktigt framåt, säger Johanna Andrén, marknadskommunikationschef för privatmarknaden på Telenor Sverige, i ett pressmeddelande.

Teamet på Starcom leds av Annelie Holm som kundansvarig.  
– Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta att vinna en sådan här viktig pitch, konstaterar Jonas Dahlquist, vd på Starcom.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.