Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Telenor vill ha Spinn

Publicerad: 14 November 2016, 08:56

Telenor + Spinn = sant.

Operatören tar in Spinn som ny action marketing-byrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerHanna RiberdahlSpinn Action MarketingTelenor

Tidigare i år bytter Telenor byrå från Telenor till Acne. Nu väljer de att ta in ytterligare en samarbetspartner i form av Spinn. De kompletterar med sin kompetens inom retail och taktisk kommuniktion.
–Vi på Spinn ser verkligen fram emot att få börja jobba med Telenor. De är ett väldigt framåtlutat och agilt företag som strävar efter att ta stödja sina kunder i deras utveckling av sitt digitala liv. Vi har från vår sida en rutinerad och väldigt senior arbetsgrupp, med tung erfarenhet från telekom och digitaliseringen. Vi har även lyckats knyta Cecilia Falk från BLCK Communication till vårt team som strateg och projektledare, säger Claes Carnefeldt, kundansvarig och projektledare, i en kommentar.

Spinn har fram tills nu arbetat med konkurrerande Telia. Dessförinnan har Tele2 funnits med på kundlistan.
–Vi började redan i våras söka efter en partner i vårt nätverk som kompletterar Acne på framför allt retail och action marketing. Spinn är den byrå som vi sett som matchar vår ambition allra bäst, säger Hanna Riberdahl, marknadschef på Telenor.

Arbetsgruppen:
Claes Carnefeldt, Kundansvarig och projektledare
Cecilia Falk, Strateg och projektledare ( BLCK communication )
Malin Källén, Produktionsledning
Richard Wästberg, Copywriter
Michael Tornquist, Art Director
Ulf Öjerbrand, Art Director
Peter Cederquist, ( Sthlm film )
Ansvariga uppdragsgivare:
Hanna Riberdahl, marknadschef Telenor
Sara Hallsund, reklamchef

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.