Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Telge Energi inleder samarbete med Story Relations

Publicerad: 10 Maj 2019, 09:11

Johline Lindholm, Press- och PR-ansvarig (Telge Energi), Sylvia Ziemski, kundansvarig/strateg (Story), Josefine Raneke, projektledare (Story), Jonas Månsson, Marknads- och kommunikationschef (Telge Energi), Jonas Eriksson, medierelationer (Story) och Helya Houshmand, strateg (Story).

Story Relations är Telge Energis nya pr-byrå. Uppdraget omfattar såväl strategi- och konceptutveckling som löpande pr-rådgivning.


Ämnen i artikeln:

ByråvalTelge EnergiStory Relations

Energibolaget Telge Energis el kommer uteslutande från förnyelsebara källor som sol, vind och vatten. Men att bara vara ett hållbart energibolag får en inte att stå ut på en konkurrensutsatt marknad. Därför har bolaget det senaste året gjort ett ordentligt strategiskt arbete där en del var att anlita en ny pr-byrå. Efter en upphandling med fem inblandade byråer föll valet på Story Relations.

– Med Story får vi en bra kombination av två världar. De förstår vikten av värderingsdriven kommunikation och den hållbarhetsagenda som vi vill agera utifrån. De har också insikt i branscher som liknar vår, alltså branscher som konsumenter kan uppfatta som ganska komplexa och stela, och vilken affärskritisk roll kommunikation därför spelar för oss. Med Story får vi ett team som både ser vikten av att kommunicera företagets värderingar och som har erfarenheter som vi värderar, säger Johline Lindholm, PR-ansvarig på Telge Energi.

Story Relations kommer att hjälpa Telge Energi med strategi- och konceptutveckling samt löpande pr-rådgivning.

– Det är grymt när aktörer med muskler och genuin vilja att driva förändring faktiskt också gör något åt saken. Telge Energi vill leda kampen för hållbarhet och den viljan genomsyrar hela organisationen. De har alla förutsättningar att särskilja sig bortom priskrig och hållbarhetsklichéer och vi är så glada över att vara med på denna resa. För oss på Story är detta ett uppdrag som stimulerar oss både intellektuellt och emotionellt, säger Helya Houshmand, VD på Story Relations.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.