Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

The Amazing Society och Obeya är Svanens nya byråpartners

Publicerad: 31 oktober 2018, 15:01

Maria Hazard (Obeya), Malin Careliusen (TAS), Christian Quarles och Niklas Crona ((Miljömärkning Sverige), Christina Knight (TAS).

Obeya och The Amazing Society får uppdraget att sjösätta Svanens nya varumärkesstrategi.


Ämnen i artikeln:

SvanenByråvalThe Amazing Society

När Svanen för snart 30 år sedan lanserade sin Svanenmärkning var de en av få miljömärkningar. I dag har man fått betydligt mer konkurrens.

Nu satsar bolaget på att bli nordens starkaste varumärke inom miljö och hållbarhet. Till hjälp anlitar man nu pr-byrån Obeya och social first-byrån The Amazing Society.

– Vi ska ta fler debatter, synas i fler och nya kanaler och stärka vår digitala närvaro. Det handlar om att fortsätta förmedla kunskap men samtidigt våga sticka ut hakan och ta nya typer av initiativ, säger Christian Quarles, marknads- och kommunikationschef på Miljömärkning Sverige.

Genom en ny varumärkessatsning vill Svanen gå från att uppfattas " endast som en funktionell guide till de miljömässigt bästa produkterna och tjänsterna till att i högre grad också vara en oberoende kraft som ska beröra och inspirera konsumenter och företag till en hållbar livsstil".

– Konsumenter har blivit mer medvetna om hållbarhets- och miljöfrågor. Majoriteten anser att deras konsumtion kan göra skillnad, men trots det tycker sju av tio att deras konsumtionsval inte är så hållbara som de skulle kunna vara. För att minska den klyftan och få fler att gå från ord till handling så behöver vi förnya såväl vårt erbjudande som vår kommunikation, fortsätter Christian Quarles.

Obeya och The Amazing Society ska hjälpa Svanen i varumärkesförflyttningen, både på ett kreativt och på ett strategiskt plan.

– Att få bidra till en utveckling av Svanens positionering och kommunikation är ett uppdrag som passar oss utmärkt, med tanke på byråns fokus på hållbarhet och 'social first'. Vi är oerhört glada över det nya samarbetet där vi som ny kommunikations- och mediabyrå ges möjlighet att arbeta holistiskt med både strategi och taktik menar Malin Careliusen, account director på The Amazing Society.

Arbetsgruppen som ska jobba med Svanen består av:

Malin Careliusen, Account Director
Christina Knight, Creative Director
Robin Hallgren, Mediastrateg
Henrik Jansson, Creative/Copywriter
Jessica Pope, Creative/Art Director
Emma Klein, Client Manager
Susanna Hillborg, Production Manager
Hanaw Rashid, Content Strategist
Canan Yasar, Creative/Obeya
Maria Hazard, PR-Strateg/Obeya

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.