Byråval
Therese Lindgren inleder bloggsamarbete med United Influencers
Publicerad: 15 januari 2018, 11:59
En av Sveriges största influencers väljer att lansera sin blogg tillsammans med influencer marketing-byrån United Influencers.
Sedan 2013 då Therese Lindgren startade sin YouTube-kanal har hon växt till en av Sveriges allra största influencers. Utöver sin YouTube-kanal med cirka tio miljoner visningar i månaden har hon även använt sig av Instagram för att nå ut till sina följare inom ämnen som djurrätt, veganism, skönhet och psykisk ohälsa.
När hon nu väljer att starta upp en blogg gör hon det i samarbete med influencer marketing-byrån United Influencers.
– Jag har haft som mål att lansera en blogg, där jag kan vara mer beskrivande och som komplement till mina övriga plattformar. United Influencers kändes som ett självklart val och med så mycket som händer kring mig nu är jag i behov av en trygg partner vid förhandlingar och partnerskap såväl som kring egen rådgivning. Jag ser framemot att jobba mer långsiktigt och strategiskt med United Influencers som partner, säger Lindgren i ett pressmeddelande.
Sedan tidigare representerar United Influencers bland annat Carolina Gynning, Isabella Löwengrip och Sofi Fahrman.
– Vi inleder ett nytt år med att lansera en av Sveriges största influencers Therese Lindgrens blogg vilket känns fantastiskt roligt! Med de stränga algoritmer som idag styr sociala medie-kanalerna är det ett faktum att bloggen är den enda kanalen influencers idag har full kontroll över. Så ett smart drag av Therese och vi får med detta en ännu starkare portfölj och kan erbjuda marknaden en komplett lösning som influencer marketing-byrå kring allt som rör influencer marketing med våra premiumprofiler och vårt öppna nätverk. Vi jobbar fortsatt med att leverera goda resultat genom bättre strategier, smartare contentlösningar och förmågan att distribuera innehållet rätt, genom rätt människor vid rätt tidpunkt. Vi ser så mycket framemot vårt samarbete och är mycket laddade för 2018, säger Linda Palmgren, vd för United Influencers Sverige.