Byråval
Thinc vinner globalt uppdrag för Picadeli
Publicerad: 17 mars 2023, 08:45
Foto: Pressbild
För en tid sedan gick snabbmatskedjan Picadeli ut i global pitch. Nu visar det sig att Thinc Collective tog hem den och ska hjälpa bolaget med den fortsatta internationella expansionen.
Thinc Collective ska hjälpa till att göra nyttig och fräsch snabbmat attraktivt för alla. Det är uppdraget efter byrån vann Picadelis globala pitch. Enligt bolaget var kravet en aktör ”med en djup förståelse för enskilda marknaders förutsättningar och utgångsläge”.
– Vi blev imponerade över hur Thinc på ett så engagerat sätt tog sig an uppgiften och presenterade en både strategisk och vågad plan. Vi upplevde att de fångade Picadelis själ med ett 360-perspektiv som visar på både bredd och djup. Precis det vi söker inför de spännande utmaningar vi står inför, säger Magnus Johansson och Josefine Blixö Picadeli i ett pressmeddelande.
Thomas Lindström, vice vd Thinc Collective, beskriver att det känns roligt att ha fått förtroende att jobba med Picadelis globala marknadskommunikation.
– Picadeli är den ledande foodtech-aktörerna på marknaden just nu, och på många sätt en förebild i branschen. En stark vision, hög innovationsförmåga, mod att vara annorlunda och ett otroligt sympatiskt marknadsteam gjorde att vi gick ”all in” när vi blev inbjudna till pitchen, säger han och fortsätter:
– Uppdragets karaktär är perfekt för en koncern som Thinc Collective, där vi handplockar ett anpassat team ur vårt egna kollektiv, men även tar in teammedlemmar från vårt globala pr-nätverk PRWA. På så sätt säkrar vi upp att det vi skapar håller, oavsett kulturella skillnader och mognadsgrad på marknaderna globalt.