Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Tierra väljer BERG

Publicerad: 16 juni 2014, 06:56

Det svenska outdoor-företaget Tierra inleder samarbete med varumärkesbyrån BERG. Byrån har tagit fram ett nytt koncept för varumärket som kommer att löpa som en röd tråd genom alla marknadsaktiviteter framöver.


Byrån har gjort ett positioneringsarbete och lyft fram de ursprungliga värden som har byggt Tierras 30 år långa historia.  

– Tierra kommer från klättrarvärlden, det är den hårda miljön som formar plaggen. Och det   har man ju nytta av, oavsett om man brinner för friluftsliv eller jobbar professionellt inom   Alpina Fjällräddningen. I Tierras nya kommunikation skildrar vi människor som utmanar   naturelementen, säger Magnus Hjelmare, vd och affärsutvecklare på BERG i ett pressmeddelande.

Tierra ska fortsätta att vara ett nischvarumärke. Det nya varumärkeskonceptet kommer att synas i allt marknadsmaterial från   butikskoncept och katalog till hur det övergripande Tierra-varumärket kommer visas framöver.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.