Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 juni 2014, 06:56
Det svenska outdoor-företaget Tierra inleder samarbete med varumärkesbyrån BERG. Byrån har tagit fram ett nytt koncept för varumärket som kommer att löpa som en röd tråd genom alla marknadsaktiviteter framöver.
Byrån har gjort ett positioneringsarbete och lyft fram de ursprungliga värden som har byggt Tierras 30 år långa historia.
– Tierra kommer från klättrarvärlden, det är den hårda miljön som formar plaggen. Och det har man ju nytta av, oavsett om man brinner för friluftsliv eller jobbar professionellt inom Alpina Fjällräddningen. I Tierras nya kommunikation skildrar vi människor som utmanar naturelementen, säger Magnus Hjelmare, vd och affärsutvecklare på BERG i ett pressmeddelande.
Tierra ska fortsätta att vara ett nischvarumärke. Det nya varumärkeskonceptet kommer att synas i allt marknadsmaterial från butikskoncept och katalog till hur det övergripande Tierra-varumärket kommer visas framöver.