Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Tog fram McDonalds nya förpackningar – nu ska byrån göra samma sak för Max

Publicerad: 2 juli 2021, 08:43

Uppdraget att ta fram nya förpackningar åt hamburgerkedjan Max går till Pearlfishers Köpenhamns-kontor.


Ämnen i artikeln:

MaxMax HamurgarePearlfisher

2021 tycks vara året då alla stora hamburgerkedjor får ny skrud. Först ut var Burger King som i februari presenterade sin nya retrodesign, kort därefter följde McDonalds mer produktfokuserade design. Byrån bakom McDonalds omdaning var den internationella design- och varumärkesbyrån Pearlfisher. Nu får byråns Köpenhamns-kontor i uppdrag att göra om svenska Max förpackningar.

– I upphandlingen har vi fått ett fantastiskt gensvar från byråer som har mött våra högt ställda krav. Att valet till slut föll på Pearlfishers Köpenhamnskontor är tack vare att de har överträffat samtliga våra kriterier - allt från kreativ höjd till hållbarhet. De har helt klart en dynamisk kombination av att leverera strategisk kompetens och att implementera ny förpackningsdesign i världsklass, säger Maria Ziv, global marknadschef på Max Burgers.

Max har sedan 2013 dubblat sin omsättning och tagit mark på huvudkonkurrenten McDonalds. De närmaste åren satsar kedjan på att växa i flera länder men med särskilt fokus på Polen.

LÄS MER: Drillad hos Apple – nu ska Maria Ziv få Max att lyfta i Polen

I en pressrelease skriver Max att de nya förpackningarna ska sätta ”en ny standard” inom snabbmatskategorin och att företagets hållbarhetsarbete kommer att reflekteras i designen.

– Max framgång berättar mycket om vad konsumenten vill ha och hur man kan se på framtiden för snabbmat. Vi teamar ihop oss för att utmana traditioner och sätta en ny standard för branschen. Vi på Pearlfisher är taggade på att gå in som kreativ partner och förverkliga Max höga ambitioner och få ta del av deras passion för mat och klimat, säger David Ramskov Hansen, managing director på Pearlfisher i Köpenhamn.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

MaxMax HamurgarePearlfisher

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.