Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Toyota väljer Scream

Publicerad: 14 Januari 2016, 09:49

Toyotas modell Avalon anno 2016

I höstas genomförde Toyota Sweden en omfattande upphandling av mediebyråtjänster. Nu står det klart att Scream gick vinnande i pitchen.


Ämnen i artikeln:

ToyotaScreamMediebyråer

Screams uppdrag påbörjades efter årsskiftet.

– Vi har fått frågan genom åren om en drömkund och då har alltid ett bilmärke nämnts. Att världens största bilmärke har valt Scream är helt fantastiskt. Likt Toyotas eget uttryck Kaizen så finns det alltid plats för förbättring och i dett fall kommer vi att inrikta oss både på varumärket och hybridtekniken samt den digitala utmaningen som Toyoto står inför, säger Screams vd Daniel Berg i ett pressmeddelande.

– Screams strategiska tänk och gedigna erfarenhet gör att vi kan bli ännu bättre på att hitta nya och efektiva sätt att nå ut med våra budskap, säger Toyotas marknadschef Jan Casserlöv i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ToyotaScreamMediebyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.