Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Tradera väljer BCW

Publicerad: 16 December 2019, 07:56

Tidigare i höst gick Tradera ut i storpitch och nu står det klart att kommunikationsbyrån BCW är vinnaren.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerBCWPitch

Tradera har på senare tid förtydligat sin position kring cirkulär ekonomi. Inför årets Black Friday och julhandel valde auktionssajten att stänga ner 800 000 företagsannonser för nyproducerade varor, och fokuserade helt på cirkulär konsumtion. I dag är Tradera Sveriges största renodlade cirkulära marknad. Samtidigt genomfördes en pr-byråpitch, som BCW gick vinnande ur.

– Vi är i behov av en strategisk byrå som verkligen förstår förtjänat och löpande kan hjälpa oss nå ut, kombinerat med en kreativ förmåga att skapa initiativ som gör skillnad på riktigt. I BCW verkar vi ha hittat den partnern. Sen måste jag säga att de verkar vara riktigt snälla också, säger Sofia Hagelin, pressansvarig för Tradera i en kommentar.

Under hösten rullade Tradera ut sitt nya kommunikationskoncept ”For Greater Goods ”Konceptet är framtaget tillsammans med Nord DDB och lyfter nykonsumtionens massiva klimatpåverkan, vilket också kommer vara ett fokusområde för BCW.

– I en tid då alla pratar hållbarhet har Tradera som den ledande aktören inom cirkulär konsumtion visat att de menar allvar genom att göra mer än så. Tradera genomgår en spännande och viktig förändring och vi är otroligt stolta över att få vara med på resan, säger Marta Karlqvist, vd för BCW Nordics.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PR-ByråerBCWPitch

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.