Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Träningsappen Bruce inleder strategiskt samarbete med Abby Priest

Publicerad: 17 April 2020, 09:37

Inför en kommande expansion får Abby Priest uppdraget att utveckla Bruce varumärke och den externa kommunikationen.


Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Träningsappen Bruce tog nyligen in 20 miljoner från Axel Johnson-gruppens investeringsbolag D-Ax. Bolaget har under de senaste åren dubblat sin omsättning och etablerat sig i Oslo. Efter investeringsrundan har grundarna letat efter en partner för att utveckla både varumärket samt få ett helhetsansvar för kommunikationen kommunikationen, valet föll på Abby Priest.

– Att hitta rätt i byrådjungeln som ett hyfsat nystartat digitalt företag med stora ambitioner är som många vet inte helt lätt. Vi har träffat många olika aktörer men de flesta erbjuder kommunikationstjänster som känns svåra för oss att jobba med och investera i. När vi träffade Abby Priest kände vi direkt att det fanns en vilja, och erfarenhet, att jobba ihop under nya former. På ett proffsigt sätt har de guidat oss igenom den första strategiska fasen av vårt samarbete med fokus på vårt varumärke som både behöver spetsas till och tydliggöras inför den expansionen som vi är inne i nu, säger Magnus Elm, en av grundarna bakom Bruce i en kommentar. 

Sedan Mandarva Stenborg tillträdde som vd för Abby Priest 2018 har hon fokuserat på att modernisera byråns erbjudande och på så sätt anpassa verksamheten mot digitala tillväxtbolag.

– Jag vill att Abby Priest ska vara ett alternativ till de stora kommunikationsbyråer som finns där ute idag. Vi utforskar nya sätt att jobba mer iterativt och nära kund med snabba processer som passar digitalt drivna företag som Bruce bra. Att kunna erbjuda en tydlig röd tråd från strategisk rådgivning och kreation kring branding och ID, genom koncept och en kanaloberoende PR-driven aktivering tror jag är framtiden för en byrå som oss. Att vi alla sen verkligen älskar Bruce erbjudande och det passionerade teamet bakom gör allt ännu roligare såklart, säger Mandarva Stenborg, vd och delägare på Abby Priest.

Abby Priest senaste bokslut från maj 2018 till april 2019, visar att vinsten sjunkit från 20 till 15,6 miljoner samtidigt som nettomarginalen sjunkit från 15,9 till 0,5 procent.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.