Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Tretorns nya byråer

Publicerad: 20 April 2018, 12:37

Tretorn gör en storsatsning i Norden tillsammans med tre partners.


Ämnen i artikeln:

AWBPR-ByråerDigitalbyråer

Det klassiska varumärket Tretorn, grundat i Sverige år 1891, gör en nysatsning på de nordiska marknaderna.

Till det har tre byråer anlitats: AWB - A World Beneath, Oakwood Creative och Beyond Retail.
– Vi har valt att öka satsningarna på kommunikation i Norden eftersom vi upplever en stor tillväxt i Europa och Asien. Detta är ett tydligt resultat av vår relansering av Tretorn inom Outdoor lilfestyle-segmentet och vårt gedigna hållbarhetsarbete. I Norden kommer vi framförallt att fokusera på urban kommunikation och på att lyfta våra viktiga hållbarhetssatsningar, framförallt i digitala kanaler och genom PR, kommenterar Fredrik Ekström, Head of Marketing and Communication Europe and Asia.

För tre år sedan blev varumärket förvärvat av det amerikanska bolaget Authentic Brands group och lämnade därmed Puma och Kering Group som delägare. Kampanjerna som påbörjas nu kommer att gå under namnet: Tretorn – It's In My Nature.
– Under våren lanserar vi både ett exklusivt sneakers-samarbete med Andrè 3000 från Outcast och en unik nedbrytningsbar jacka tillsammans med utvalda europeiska retailers. Att vi rör oss i världen mellan mode, funktion och sport är mycket talande för Tretorn och något som inte så många känner till, säger Klara Olsson, Marknadsansvarig Norden på Tretorn.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

AWBPR-ByråerDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.