Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Truecaller väljer River efter pitch

Publicerad: 15 september 2021, 11:37

Agnes Lindberg, Director of Global Brand Marketing, Truecaller Kari Krishnamurthy · Chief Commercial Officer, Truecaller

Tjänsten med 280 miljoner användare vill göra en satsning på varumärket i Sverige.


Truecaller grundades i Stockholm 2009 av Nami Zarringhalam och Alan Mamedi som såg behovet av en tjänst för att enkelt identifiera okända nummer. I dag har tjänsten cirka 280 miljoner aktiva användare globalt för att identifiera samtal och blockera spam. Störst användarbas har bolaget i Indien där varannan smartphone har Truecaller-appen installerad.

Utomlands har det genomförts ett antal större reklamkampanjer gjorts genom åren. Nu vill bolaget fokusera på varumärkesbygge även på hemmaplan. I höst kommer en varumärkeskampanj lanseras tillsammans med River, som blev Truecallers byrå efter en pitch i början på sommaren.

– Vi valde River för att redan vid första mötet kom teamet med den idé vi sedan fortsatt utveckla tillsammans. Den kreativiteten i kombination med tidigare framgångsrika kampanjer för att lyfta både jämställdhet och skapa debatt samt erfarenheten av globala varumärken gör att vi känner oss både trygga och förväntansfulla, kommenterar Agnes Lindberg, director of global brand marketing på Truecaller.

– Truecallers varumärke är nästan ofattbart starkt på många marknader. I Sverige vet många inte ens att de är svenska. De är ute på en väldigt spännande resa och det känns jättekul att få vara en del av det, och hjälpa dem synas mer även på hemmaplan, säger Malin Evrenos, creative director på River i en kommentar.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News