Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Trygg-Hansa dumpar Prime – väljer BCW

Publicerad: 18 Juni 2019, 07:38

Prime tappar försäkringsjätten Trygg-Hansa efter åtta års samarbete. Istället går kommunikationsuppdraget till BCW Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Perfect FoolsPrimeBCWByråvalTrygg-Hansa

Efter en omfattande pitchprocess med flertalet byråer inblandade står det nu klart att BCW Stockholm (Burson Cohn & Wolfe) är Trygg-Hansas nya PR-byrå̊. Kommunikationsuppdraget inleds bland annat med en omfattande kampanj kring den ikoniska livbojen som fyller 65 år.

Det innebär att Prime tappar Trygg-Hansa, ett samarbete som inleddes redan 2011. Prime har gjort ett flertal uppmärksammade projekt kring livbojen, bland annat "Alkobojen" och "Don't Drink and Dive".

Uppdraget som huvudbyrå ligger kvar hos Perfect Fools.

– Vår utgångspunkt när vi valde PR-byrå var att hitta en partner med både strategisk och kreativ höjd som samtidigt kan leverera i det löpande PR-arbetet. BCW har i processen visat att de har en bred kompetens inom allt ifrån strategi och insikt till kampanjer och medierelationer. Nu har vi varit igång och arbetat en tid och det ska bli jättespännande att göra vårt 65-årsjubileum av livbojen tillsammans, säger Hanna Axelsson, kommunikationschef på Trygg-Hansa, i ett pressmeddelande.

Trygg-Hansa arbetar just nu fram ett nytt kommunikationskoncept och en del av BCW:s arbete kommer därför att fokusera på nästa steg samt implementering av konceptet. Störst fokus kommer dock ligga på försäkringsbolagets dagliga kommunikativa insatser och ett antal större kommunikationskampanjer som kommer att rullas ut under 2019, bland annat kring vattensäkerhet och den ikoniska livbojen som fyller 65 år.

Marta Karlqvist, vd på BCW Group Nordics, kommenterar:

– Vi är sparsamma med vilka pitcher vi ger oss in i men när möjligheten att få jobba med Trygg-Hansa dök upp kastade vi oss över den. De har en bredd i sin affär som passar oss som handen i handsken. Vi ser fram emot att få bidra till deras modiga och redan prisvinnande kommunikation.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.