Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

TUI – går ut i global pitch: ”Framtiden får utvisa i vilken form samarbetet med F&B blir”

Publicerad: 14 September 2020, 13:02

TUI har haft Forsman & Bodenfors som nordisk huvudbyrå i fem år. Nu söker resebolaget efter en global byråpartner. Enligt bolagets svenske kommunikationschef är Forsman & Bodenfors status som huvudbyrå i Norden inte hotad.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Under 2020 har både Anna Laestadius (global kreativ chef) och Johan Ydring (senast nordisk marknadschef) lämnat TUI som liksom de andra bolagen i reseindustrin har drabbats hårt av coronakrisen. Nu kommer ytterligare en förändring när varumärket går ut i global reklambyråpitch, vilket Campaign var först att rapportera om.

Enligt den brittiska branschtidningen är TUI:s huvudbyrå i UK, MLY&R London, med i upphandlingen som befinner sig i ett tidigt stadium och beräknas vara klar i slutet av året.  
Enligt varumärkets globala CMO Katie McAlister har TUI gått mer och mer mot en gemensam strategi för varumärket

Upphandlingen ska inte hota samarbetet med Forsman & Bodenfors, som pågått sedan 2015, på nordisk nivå.

– Vår ambition är att fortsätta jobba med F&B. Framtiden får utvisa i vilken form det blir, säger Adam Györki till Resumé.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.