Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

TUI väljer Forsman & Bodenfors

Publicerad: 2 Oktober 2015, 08:43

Forsman & Bodenfors får en ny resekund.

I juni tappade Forsman & Bodenfors Ving. Nu plockar de hem TUI Nordic/Fritidsresegruppen.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Det var i samband med att Thomas Cook, som äger varumärket Ving, centraliserade sin marknadsföring som man valde att lägga köpen av reklambyråtjänster på den brittiska byrån Albion.

TUI valde Forsman & Bodenfors efter att researrangören sökt en reklambyrå med "djup kunskap om de nordiska marknaderna, digital kompetens och erfarenhet av resebranschen".

– Det känns oerhört roligt att få stärka vårt varumärke tillsammans med en av världens mest framträdande reklambyråer. I Forsman & Bodenfors ser vi en stark partner med kunskaper och erfarenhet att arbeta på den nordiska marknaden, precis som vår egen verksamhet är uppbyggd, samtidigt som de har lång erfarenhet av internationella samarbeten, säger Anna Laestadius, nordisk marknadsdirektör, i ett pressmeddelande.

TUI fortsätter även sitt samarbete med mediebyrån Carat.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsTUI

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.