Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Turistrådet Västsverige väljer OMD & Drum efter upphandling

Publicerad: 17 Februari 2020, 13:32

OMD och Drum får uppdraget att utveckla Västsveriges destinationsmarknadsföring. Regionen är ett av Sveriges mest besökta områden med 10 miljoner gästnätter årligen.


Ämnen i artikeln:

OMDOmnicom

F&B Inhouse har under de senaste åren varit kreativ byrå för Turistrådet Västsverige. För några månader sedan gick kunden ut i en omfattande upphandling. Nu står det klart att Drum, byrån som Omnicom satte på kartan i november 2018, tar hem kunden tillsammans med OMD.

Drum, som verkar i gränslandet mellan reklam och mediebyrå, ska här skapa kommunikation där kreativitet och distribution samverkar. Turistrådets övergripande mål är att förstärka Västsveriges position inom hållbarhet.

Enligt Turistrådet Västsveriges vd Fredrik Lindén var det byråns förmåga att komma med nya insikter som gjorde att valet föll på Drum.


OMD har under det senaste året investerat i sin lokala organisation i Göteborg och byggt vilket ökat det strategiska kunnandet inom destinationsmarknadsföring.

– OMD:s och Drum:s styrka inom det digitala såväl som deras förmåga att tänka utanför boxen kändes som helt rätt väg att gå för oss, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige.

– Vi vill fortsätta att utveckla en fin emotionell kommunikation för och om Västsverige. Vårt mål är att få fler besökare att hitta unika hållbara upplevelser inom regionen. Att få möjligheten att skapa detta tillsammans med Turistrådet Västsverige och deras partners känns väldigt inspirerande, säger Jonas Lyckstedt, kreativ chef på Drum i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

OMDOmnicom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.