Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Två nya kunder till Klintberg Niléhn

Publicerad: 27 april 2021, 08:18

Mårten Niléhn och Elin af Klintberg har grundat företaget.

Contentbyrån kommer bland annat att producera filmer åt Skanska.


Ämnen i artikeln:

Klintberg NiléhnSkanskaAudi

Klintberg Niléhn har fått in det tyska bilvarumärket Audi och byggföretaget Skanska som två nya kunder. 

För biljätten har contentbyrån skapat ett nytt premiummagasin som kommer att skickas till alla kunder två gånger om året. Klintberg Niléhn har även tagit fram en ny strategi för sociala medier åt företaget. 

Uppdraget åt Skanska innebär att arbeta med rörligt på lokal och global nivå. Bland annat kommer de varje månad att producera ett tiotal filmer med fokus på Skanskas roll som samhällsutvecklare och deras hållbarhetsarbete. 

I samband med att byrån berättar om sina två nya kunder i ett pressmeddelande delar de också med sig av sina nyckeltal för räkenskapsåret 2020. Trots pandemin landade omsättningen på 29,2 miljoner kronor, vilket är Klintberg Niléhns bästa år omsättningsmässigt. Resultatet landade på 8,2 Mkr, vilket är det näst bästa året resultatmässigt. 

– Byråns framgångar har att göra med fantastiska medarbetare och en kreativ kultur där vi under pandemin sett möjligheter snarare än begränsningar. Vi har lyckats utvecklas våra kunders kommunikation och affärer vilket är viktigare än någonsin i en utmanande tid, säger Mårten Niléhn, vd på Klintberg Niléhn, i pressmeddelandet. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.