Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

UNHCR inleder samarbete med Okto

Publicerad: 1 April 2020, 08:14

Kommunikations- och designbyrån får uppdraget att utveckla Sverige för UNHCR:s kommunikations- och varumärkesstrategi.


Ämnen i artikeln:

UNHCROkto

UNHCR är FN:s officiella flyktingorgan och jobbar för att samordna de internationella insatserna till skydd för flyktingar världen över. Nu inleder organisationens svenska gren ett samarbete med kommunikations- och designbyrån Okto.

– Varannan sekund tvingas en människa på flykt från krig och förföljelse, samtidigt som kriget i Syrien går in på sitt tionde år och världens länder sluter sig på grund av corona är det viktigt att utveckla en tydligare identitet för Sverige för UNHCR och FN:s flyktingorgan. Där tror vi Okto tänker helt rätt och de ska hjälpa oss på vägen med vår varumärkesresa, säger Ulrika Nilsdotter Brühl, kommunikationschef på Sverige för UNHCR.

Sverige för UNHCR:s uppdrag är att öka kännedomen om flyktingsituationen runtom i världen och att samla in pengar till människor på flykt. Oktos uppdrag blir att utveckla organisationens kommunikations- och varumärkesstrategi. Resultaten av arbetet kommer att synas under den andra halvan av 2020.

LÄS MER: DDB Alchemy-avhoppare startar Okto - backas av Egmont 

– Vi är väldigt glada över förtroendet vi fått i det här samarbetet. Det Sverige för UNHCR gör är otroligt viktigt för människor på flykt och jobbet vi ska göra för dem känns både meningsfullt och ärofyllt. Vi tror och hoppas att vi kan bidra med att göra skillnad för dem och det jobb de gör, säger Emanuel Lantz, business director på Okto.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

UNHCROkto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.