Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Unilever väljer Mindshare

Publicerad: 24 november 2015, 10:29

Unilever skriver stort avtal med Mindshare.

Foto: Unilever

Unilevers globala mediebyråpitch är nu avklarad. Det blir Mindshare som tar hem avtalet på 60 marknader.


Mediebyråpitchen drog igång i januari i år. Mindshare hade redan idag uppdraget i USA och Västeuropa, men utökar nu alltså områdena. Samtidigt tar PHD över som mediebyrå i Australien.

– Unilever är inte bara en av världens största annonsörer, de är också en av de mest progressiva. Detta är ett stort privilegium för oss och det visar även vilken strålande jobb vårt team gjort för att få förtroendet att få arbeta med Unilever på 60 marknader över hela världen, säger Nick Emery, global vd för Mindshare.

Klart är att dealen innehåller mycket pengar, men hur mycket är oklart.

Unilever är ett brittiskt-nederländskt företag och en av världens största tillverkare av dagligvaror som livsmedel, drycker, tvättmedel och hygienprodukter. Det handlar om cirka 400 varumärken som används av två miljarder människor dagligen.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.