Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

United Spaces inleder samarbete med AWB

Publicerad: 18 januari 2021, 14:05

Den första delen av uppdraget går ut på att profilera coworking-företagets nya lokaler på Torsgatan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

AWB

Med 20 år på nacken är United Spaces ett av Sveriges mest långlivade coworking-företag, en trend som tagit fart främst på senare år. 

Nyligen inledde United Spaces, som för två år sedan köptes upp av fastighetsjätten Castellum, ett samarbete med kommunikationsbyrån AWB. Byråns första uppdrag blir att lansera och kommunicera United Spaces nya lokaler på Torsgatan i Stockholm.

– Vi har mycket höga ambitioner för vår nya arena på Torsgatan och det ställer därmed höga krav på alla samarbetspartners. Den K-märkta fastigheten från 1906 har varsamt totalrenoverats under 3 år efter konstens alla regler. Därefter har Specific Generic tagit fram en otrolig design interiör. För att kommunicera detta jobbar vi tätt ihop med AWB. Valet av AWB föll sig naturligt efter initiala möten där både deras holistiska arbetssätt och inriktning på konsumentvarumärken blev avgörande, säger Karl Garberg, marknadschef United Spaces.

Till de nya lokalerna hoppas United Spaces kunna locka frilansare och fåmansbolag inom de kreativa näringarna. De som hyr in sig i lokalen får bland annat tillgång till podd- och fotostudio.

– Vi är väldigt glada över att ha fått förtroendet att ingå ett långsiktigt och strategiskt partnerskap med United Spaces. Det känns såklart extra kul att, genom lanseringen av United Spaces Torsgatan, vara med och blåsa liv i en bortglömd del av vår fina stad, säger Martin Bundock, grundare av AWB.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AWB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.