Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Uppdraget: Hotta upp klassiskt varumärke

Publicerad: 21 oktober 2014, 10:35

Björnkläder-brallor.

Reklambyrån Milk har fått in klassiska Björnkläder som kund. Pitchen avgjordes i dagarna.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMilkByråval

Björnkläder ingår i Grollskoncernen, och profilerar sig som Sveriges äldsta varumärke inom arbetskläder och skyddsutrustning.

Första steget i arbetet är att ta fram en ny kommunikationsplattform. Den första synliga kampanjen inom ramen för samarbetet släpps våren 2015.

– Det skall bli väldigt spännande att ta nästa steg i utvecklingen för ett varumärke som varit en del av svenska arbetsplatser sedan 1905, säger Ulf Nordstrand, projektledare på Milk, i ett pressmeddelande.

Karl Jartun, vd för Grolls:

– Milks metodik och struktur för det strategiska arbetet och höga kreativitet fällde avgörandet.

Arbetsgrupp Milk

Anders Holmström, copy
Gunnar Skarland, AD
Kristoffer Salsborn
Ulf Nordstrand, projektledare
Axel Tagg, digital kreatör
Marcus Aggfelt, produktionsledning
Camilla Almqvist, Final Art

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMilkByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.