Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 21 oktober 2014, 10:35
Björnkläder-brallor.
Reklambyrån Milk har fått in klassiska Björnkläder som kund. Pitchen avgjordes i dagarna.
Björnkläder ingår i Grollskoncernen, och profilerar sig som Sveriges äldsta varumärke inom arbetskläder och skyddsutrustning.
Första steget i arbetet är att ta fram en ny kommunikationsplattform. Den första synliga kampanjen inom ramen för samarbetet släpps våren 2015.
– Det skall bli väldigt spännande att ta nästa steg i utvecklingen för ett varumärke som varit en del av svenska arbetsplatser sedan 1905, säger Ulf Nordstrand, projektledare på Milk, i ett pressmeddelande.
Karl Jartun, vd för Grolls:
– Milks metodik och struktur för det strategiska arbetet och höga kreativitet fällde avgörandet.
Arbetsgrupp Milk
Anders Holmström, copy
Gunnar Skarland, AD
Kristoffer Salsborn
Ulf Nordstrand, projektledare
Axel Tagg, digital kreatör
Marcus Aggfelt, produktionsledning
Camilla Almqvist, Final Art
Magnus Helander