Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Ur&Penn till Jocke Jonasons byrå

Publicerad: 23 september 2015, 11:04

Joakim Jonason, creative director på New Agency

Foto: Resumé

Ur&Penn ska inleda en stor satsning på smycken. New Agency får uppdraget att marknadsföra lanseringen.


Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonByråval

I början av hösten presenterades Joakim Jonason och Jens Pamps byrå New Agency. Bland uppdragsgivarna märks JCDecaux, Bubbleroom, C/O Home, Daily Play och Biogasakademin. Nu får byrån uppdraget att hjälpa Ur&Penn med lanseringen av deras nya smycken. Ur&Penns marknadsdirektör Per Vestervall beskriver lanseringen som en storsatsning.

– Vi ska stärka upp smyckessegmentet. Det är en jättestor satsning för smycken som kommer att påverka hur Ur&Penn uppfattas som varumärke, säger han till Resumé.

Är det här ett långsiktigt samarbete med New Agency?
– Det får vi se, förhoppningsvis kan det bli det. Vi vet att de är duktiga och Jocke Jonason har ett bra track-record. De förstår oss och våra behov och är erfarna när det kommer till att marknadsföra konsumentprodukter.

För några veckor sedan tillkännagav Ur&Penn att man samarbetar med Tillsammans. I ett första steg har den byrån hjälpt kedjan med den grafiska profilen för den nya kundklubben. Nu ska Tillsammans och New Agency komplettera varandra.

Per Vestervall tillträdde sin tjänst för ett år sedan och berättar att företaget befinner sig i en ompositionering av varumärket Ur&Penn.

– Vi kommer att fortsätta vara agressiva prismässigt. Men övertid ska vi höja relevansen i varumärket Ur&Penn genom att stärka upp den digitala sidan.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.