Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 30 mars 2022, 08:15
Season5
Foto: Niklas Palmklint
Season5 drar i gång ett samarbete med Vakta. Martin Marklund, creative direktor på Season5 berättar att idén går ut på att ta fram något som hänger samman över tid.
– Vi har tagit fram kreativa världar i serieformat under många år, och intresset för det har aldrig varit större. Kanske är det ett uttryck för att fler och fler varumärken drunknar i bruset och att man nu förstår att man måste göra något som publiken gillar och som hänger samman så folk börjar känna igen karaktärer, miljö och idén. Tänk Netflix. Samma logik, säger Martin Marklund, creative direktor, på Season5, i ett pressmeddelande.
Valet på Season5 landade efter att byrån fått högt förtroende hos Vakta.
– Teamet på Season5 visade direkt på både kreativitet, strategisk höjd och en förmåga att hantera hela processen, från idé till produkt. Samtidigt som de kändes som en inspirerande grupp att arbeta och bolla med. Efter arbetet med vår första gemensamma kampanj så känner mig väldigt trygg både med deras kundfokus och leveransförmåga, säger Rosen Guggenheimer Lindow, marknadschef på Vakta, i samma pressmeddelande.
Emil Clase - vd och projektledare
Martin Marklund - cd och regissör
Petrus Kukulski – cd och copy
Helena Lonaeus – ad och designer
Markus Bohman – studioansvarig
Cilla Ardhall, operativ projektledare