Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Välgörande uppdrag till Granath

Publicerad: 1 juli 2016, 07:25

Organisationen Sverige för UNHCR anlitar Granath som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

UNHCRReklambyråerGranathGranath Havas

Sverige för UNHCR har genomfört en reklambyråpitch under våren med hjälp av byråvalsrådgivaren Max Apéria på Sveriges Annonsörer. Nu är den i hamn, och valet faller på Granath. Uppdraget innefattar rådgivning och genomförande för breda kampanjer och löpande kommunikation inom reklam och pr.
– Granath har en god förståelse för våra utmaningar och visade både på strategisk och kreativ höjd. De har också ett helhetstänk kring kommunikation som vi gillar. Vi är spända och förväntansfulla på att ha dem som partners i vårt fortsatt arbete, säger Katinka Lindholm, generalsekreterare på Sverige för UNHCR, i ett pressmeddelande.

I pitchen använde sig Granath också av sin systerbyrå Obeya PR. Sverige för UNHCR sökte nämligen en byrå som tar fram idéer för både köpta och icke-köpta kanaler.
– Sverige för UNHCR har verkligen gjort en fantastisk resa de få år som de har varit verksamma. Med fler människor på flykt än någonsin tidigare är det ett spännande och viktigt uppdrag och vi ser fram emot att tillsammans ta kommunikationen till nästa nivå, kommenterar byråns vd David Granath.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.