Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Vapiano väljer Wikberg&Frisk

Publicerad: 21 September 2020, 11:39

André Frisk, Sara Wikberg och Sophia Bonnevier.

Med Vapiano Sveriges grundare Magnus Ledin som ensam ägare har kedjan aviserat planer på att expandera. Nu väljs Wikberg&Frisk som ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Wikberg&Frisk

Wikberg&Frisk får ett övergripande kommunikationsansvar över Vapianos verksamhet i Sverige. Bland annat kommer byrån att ansvara för strategisk rådgivning, medierelationer, krishantering och kreation.

– Wikberg&Frisk är ett oerhört välkommet tillskott till våra mer kommersiella kampanjpartners. Deras profil passar väl ihop med vårt varumärke och värderingar, och jag är övertygad om att deras kompetens inom pr- och kommunikationsfrågor kommer att vara av stort värde för oss och vår framtida utveckling, säger Sophia Bonnevier, marknadschef på Vapiano.

– Vapiano är ett väldigt intressant varumärke och koncept som har mycket att ge, och vi ser verkligen fram emot att se vad vi kan att skapa tillsammans med Sophia och resten av teamet, säger Sara Wikberg, Founding Partner på Wikberg&Frisk. 

Vapiano öppnade sin första restaurang i Sverige 2007 och har i dag sex restauranger i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vapiano finns i 32 länder på fem kontinenter. Tidigare i år gick tre av kedjans restauranger i konkurs efter det tog Magnus Ledin över alla aktier i Vapiano Sverige. Han är i dag ensam ägare. 

Wikberg&Frisk startades hösten 2019 och erbjuder medierelationer, krishantering, strategi och public affairs.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Wikberg&Frisk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.