Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 24 juni 2019, 10:33
Andy Pimmeshofer VD Minnesota, Åsa Rolke Project Manager Brand Experience Vattenfall, Emelie Rosén Account Director Minnesota.
Minnesota blir Vattenfalls nya partner inom strategisk sponsring och event. Avtalet löper över tre år.
En stor del av Vattenfalls sponsringsverksamhet är knuten till det svenska längdskidlandslaget och Svenska Skidförbundet. Det är också på längdskidehållet som Minnesota kommer lägga stort fokus.
– Vattenfall har högt ställda mål för hela vår verksamhet och särskilt målet om att möjliggöra ett fossilfri liv. För att uppnå det behöver vi rätt partners i alla led — inte minst i mötet med våra kunder. Minnesota uppfyller alla krav och har en hög strategisk förmåga som löper hela vägen ut i den direkta kundupplevelsen. Vi ser mycket fram emot samarbetet, säger Åsa Rolke, project manager brand experience på Vattenfall.
– Vattenfalls höga ambitioner när det gäller en hållbar energiförsörjning och även deras engagemang i skidsporten är något som triggar mig personligen extra mycket, säger Emelie Rosén, account director på Minnesota.
Avtalet löper om tre år.