Byråval
Vattenfall till OMD
Publicerad: 10 mars 2017, 09:12
Foto: Wikimedia Commons
Den statliga energijätten byter mediebyrån från IUM till OMD.
FT
Fredrik Thambert
I slutet av fjolåret genomförde Vattenfall en stor pitch för att hitta ny mediebyrå. Valet föll så småningom på OMD. Därmed tappar IUM uppdraget de haft sedan år 2011.
– Vi gör regelbundna utvärderingar av våra partners och avtal och nu kände vi att det var dags för en förändring. Vi har varit nöjda med IUM under många år och vi önskar dem all lycka till i fortsättningen, säger Christina Kilström, Director of Customer Experience & Marketing Communication Norden, i ett pressmeddelande.
På OMD gläds man över det nya uppdraget:
– Det här känns otroligt bra! Vattenfall är ett starkt varumärke och företag, som står inför stora förändringar och sådana uppdrag är alltid spännande och utmanande. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med hela teamet på Vattenfall, både i Sverige och Finland, kommenterar Fredrik Eriksson, vd för OMD.