Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Växer så det knakar

Publicerad: 27 maj 2014, 14:09

Fredrik Blomberg, cd och Tommy Gottberg, vd på Doe Blomberg Gottberg.

Foto: Andreas Rågsjö Thorell.

Tidigare i vår vann Doe Blomberg Gottberg Kronfågel – nu får reklambyrån även Reumatikerförbundet och UC.


Ämnen i artikeln:

Doe Blomberg Gottberg

Doe Blomberg Gottberg har tidigare jobbat med Reumatikerförbundet, för drygt tio år sedan.

– Vi firar 70-årsjubileum och de hjälper oss inför det. Det handlar bland annat om en jubileumslåt och eventuellt en ny logotyp, säger Annelie Norberg, generalsekreterare på Reumatikerförbundet.

I samband med att UC ska vitalisera sitt varumärke och erbjuda nya produkter ska Doe Blomberg Gottberg hjälpa dem att bli tydliga och attraktiva i Sverige.  

Ingen av de nya kunderna valde att genomföra en traditionell byråpitch när de valde Doe Blomberg Gottberg.

– Vi kommer att nyrekrytera – och vi har anställt en del nya redan. Det handlar om två nya ad:s, två projektledare och en copy, säger Tommy Gottberg, vd på Doe Blomberg Gottberg och fortsätter:

– Vi har ingen jätteuppfattning om den exakta storleken på just de här uppdragen än men vi har ett stort rekryteringsbehov framöver.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doe Blomberg Gottberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.