Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Vill få fler kvinnor på Handelshögskolan

Publicerad: 27 Mars 2015, 10:25

Deltagarna i #Handels24.

Foto: FamiljenPangea.

Handelshögskolan i Stockholm vill ha fler kvinnliga studenter. Därför har de tagit hjälp av reklam- och designbyrån FamiljenPangea. Igår arrangerade de tävlingen #handels24 för att nyansera bilden av skolan.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerFamiljenPangeaHandelshögskolan

Traditionellt sett har Handelshögskolan varit mansominerad. Även om en större andel av studenterna i dag är kvinnor vill de bli bättre. #handels24, som avslutades igår kväll, var en tävling dit 22 tjejer blev utvalda till att delta.

Under ett dygn genomförde de 100 olika uppdrag som dokumenterades i sociala medier. Syftet var att visa de möjligheter som en utbildning på Handels medför.

– Resultatet av #handels24 har varit över förväntan. Hundratals inlägg har spridits i sociala medier det senaste dygnet vilket kommer bidra till en mer mångfacetterad bild av Handels, säger Hanna Flodmark, kommunikationschef vid Handelshögskolan, i en kommentar.

Bakom kampanjen står FamiljenPangea.
– Det är modigt av Handelshögskolan att bjuda in målgruppen till att vara med och definiera bilden av Handels. Dessutom stärks deltagarna i sin gemenskap vilket gör det lättare att söka till Handels senare i vår, säger Johan Helander, cd på byrån.

Vinnare i #handels24 blev Antonia Alan och Denise Nisell som vann varsin betald på praktikplats i sommar på Handelshögskolans samarbetsföretag, Swedbank och Diplomat Communications.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.