Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Vimla på byråjakt – befinner sig i slutfasen

Publicerad: 29 Maj 2020, 08:06

Enligt uppgifter till Resumé befinner sig telekomoperatören Vimla i reklambyråpitch och New Normal riskerar därmed att tappa en storkund. Marknadschefen vill inte kommentera upphandlingen.


Ämnen i artikeln:

Telenor

Sedan lanseringen 2015 har Vimla särskilt sig i telekomkategorin med sitt animerade reklamkoncept framtaget av reklambyrån Kärnhuset (numera New Normal). När Resumé gick igenom utvecklingen för telekommarkanden under förra hösten visade sig att samtliga parametrar pekade upp för Vimla enligt Xtremes mätningar, från reklamerinaran och kännedom till köpintention. Dock från låga nivåer. Samtidigt minskade bolaget medieinvesteringarna kraftigt under 2018, liksom Halebop och Hallon.

LÄS MER: Telekomjättarnas medieinvesteringar skjuter i höjden

Nu ska Vimla vara på jakt efter en ny byråpartner, och enligt uppgifter till Resumé ska telekombolaget snart presentera sitt byråval. Ptchen är en av de större upphandlingarna som har genomförts sedan coronautbrottet i Sverige.

Gustav Wallberg, head of marketing & growth på Vimla vill inte kommentera Resumés uppgifter i dagsläget.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.