Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 29 Maj 2020, 08:06
Enligt uppgifter till Resumé befinner sig telekomoperatören Vimla i reklambyråpitch och New Normal riskerar därmed att tappa en storkund. Marknadschefen vill inte kommentera upphandlingen.
Ämnen i artikeln:
TelenorSedan lanseringen 2015 har Vimla särskilt sig i telekomkategorin med sitt animerade reklamkoncept framtaget av reklambyrån Kärnhuset (numera New Normal). När Resumé gick igenom utvecklingen för telekommarkanden under förra hösten visade sig att samtliga parametrar pekade upp för Vimla enligt Xtremes mätningar, från reklamerinaran och kännedom till köpintention. Dock från låga nivåer. Samtidigt minskade bolaget medieinvesteringarna kraftigt under 2018, liksom Halebop och Hallon.
LÄS MER: Telekomjättarnas medieinvesteringar skjuter i höjden
Nu ska Vimla vara på jakt efter en ny byråpartner, och enligt uppgifter till Resumé ska telekombolaget snart presentera sitt byråval. Ptchen är en av de större upphandlingarna som har genomförts sedan coronautbrottet i Sverige.
Gustav Wallberg, head of marketing & growth på Vimla vill inte kommentera Resumés uppgifter i dagsläget.
Ämnen i artikeln:
Telenor