Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Vinter ska hjälpa Sibylla att ta marknadsandelar

Publicerad: 28 Maj 2019, 07:02

Kommunikationsbyrån Vinter får uppdraget att ta fram restaurangkedjan Sibyllas nya kommunikationskoncept.


Ämnen i artikeln:

ByråvalSibyllaVinter

De senaste åren har hamburgerkedjorna alla försökt profilera sig som hållbara företag. McDonalds spelar på sin storlek medan Max kör på klimatkompensering och växtbaserade alternativ.

Sedan Joakim Carlsson 2011 rekryterades som vd för Sibylla har målet varit att driva tillväxt och ta ytterligare marknadsandelar. Lokala franchisetagare har investerat i marknadsföring samtidigt som man fått backning från centralorganisationen.

Nu väljer man att inleda ett samarbete med kommunikationsbyrån Vinter. Framöver kommer de två ta fram ett nytt kommunikationskoncept som ska prägla kedjans 160 restauranger.

– Det är stentuff konkurrens, men vi har haft en positiv utveckling de senaste åren. Det handlar om att vi måste nyttja våra egna styrkor och positionera oss med det som våra konkurrenter saknar. Här är vårt varumärke och all tradition som det bär med sig mycket viktigt, säger Joakim Carlsson, vd på Sibylla.

– Sibylla är ett starkt och folkkärt varumärke, förankrat i den svenska vardagen och folksjälen. Det verkligt genuina originalet, som utvecklats till en modern snabbservice-restaurang. Vi ska utveckla varumärket och erbjudandet för att göra en verklig resa med Sibylla de kommande åren. Vi vet att Sibylla har potential att ta en mycket större och starkare position på marknaden än vad som är fallet i dag. Här ligger en mumsig utmaning, säger Magnus Ahlqvist, creative director, Vinter.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalSibyllaVinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.