Byråval
Vinterns hetaste pitch avgjord: Nu har Telia valt byrå
Publicerad: 2 februari 2023, 14:30
Telia/ Jessica Gow/TT
Efter en tid av spekulationer står det klart att telekomtjätten Telia byter byrå. En av Sveriges största annonsörer lämnar samarbetet med Forsman & Bodenfors och anlitar istället nätverket NoA, där Åkestam Holst ingår ”Vi behöver förnyas”, säger Gina Azaric till Resumé.
Telia är en av Sveriges mest kommunikationsintensiva reklamköpare. Under 2022 ökade medieinvesteringarna med 30 procent till 462 miljoner kronor, enligt siffror från Kantar Sifo (brutto). Operatören inledde sitt samarbete med
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.