Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Violife väljer Abby Priest som partner i nordisk kommunikaionssatsning

Publicerad: 18 November 2020, 10:14

Efter en upphandling i höst väljer de veganska påläggen Violife kommunikationsbyrån Abby Priest som nordisk partner.


Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Varumärket Violife säljer veganska alternativ till ost och ägs av Upfield, världens största bolag inom växtbaserad kost. Uppdraget för Abby Priest består i att strategiskt och kreativt växla upp Violifes kommunikation i Sverige, Finland och Danmark. 

– Vi ville hitta en partner som kunde hjälpa oss ta ett helhetsgrepp om vår kommunikation. Vi är ett stort varumärke globalt och de vi jobbar med på lokal nivå måste ha ett holistiskt perspektiv, vara både strategiska och taktiska, bygga relationer på smarta sätt och skapa kommunikation som förtjänar att synas, vilket vi till hundra procent har hittat i Abby Priest. Vi ser fram emot att lägga i en extra växel i Norden tillsammans med dem, säger Linda Arnason, nordisk brand manager för Violife.

– Att bli vald av en global marknadsledare med stora ambitioner känns så klart alltid kul. Att Violife dessutom är disruptiva till sin natur och utmanar en hel kategori gör det hela ännu mer intressant att jobba med, säger Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest i en kommentar. 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.