Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Virtue blir Pandoras globala byrå

Publicerad: 3 Oktober 2019, 09:09

Millie Bobby Brown är ansiktet utåt för Pandoras nya kampanj.

Virtue, Vice kreativa byrå, har vunnit smyckesvarumärket Pandoras globala konto. Inom det nya samarbetet lanseras en kampanj som frontas av Stranger Things-skådespelaren Mille Bobby Brown.


Ämnen i artikeln:

ViceByråval

Mediebolaget Vice:s kreativa byrå Virtue tog förra sommaren fram smyckesvarumärket Pandoras nya varumärkesstrategi. Nu har Virtue valts till Pandoras kreativa byrå på ett globalt plan. Det innebär att byrån blir ansvarig för att hantera Pandoras varumärkessyfte, tagline, kreativa strategi och design. Det i samarbete med Kantar och Firework Consulting.

LÄS MER: "Han tar över det kreativa rodret på Vice-byrån Virtue"

Den nya varumärkesstrategin bygger på Pandoras varumärkessyfte, att hjälpa människor att lyfta fram "allt det de älskar i livet" och "uttrycka de olika sidorna i sin personlighet" genom smycken. Den filosofin har inspirerat kampanjer såsom "Rebelle in wonderland", Pandoras julkampanj och nu senast "Pandora Me", som alla skapades av Virtue i samarbete med andra delar av det globala Vice-nätverket.

"Pandora Me"-kollektionen är den första som riktar sig mot generation Z och som kommer lanseras i samarbete med varumärkesambassadören Millie Bobby Brown, som är känd från Netflix-succéen "Stranger Things". Kampanjen kommer lanseras under oktober.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

ViceByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.