Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Visit Swedens sista upphandling klar – OTW ny contentbyrå

Publicerad: 23 februari 2021, 14:21

Foto: Anna Öhlund

Visit Sweden avslutar nu sin största byråupphandling hittills. Ny contentbyrå blir OTW, som bland annat ska producera redaktionellt innehåll för Sveriges officiella turistsajt.


Ämnen i artikeln:

OTWVisit Sweden

I somras blev det känt att Visit Sweden, som driver Sveriges officiella hemsida för turism, inlett sin största byråupphandling hittills med målet att hitta fyra nya byråer. 

Det är sedan tidigare känt av Forsman & Bodenfors vunnit uppdraget som varumärkes- och kommunikationspartner. Även Åkestam Holst och Ingo kan komma att ta uppdrag inom området. AKQA blir ny digitalbyrå och Mindshare ny mediebyrå. 

Nu står det även klart att conentbyrån OTW vinner pitchen gällande produktion och innehåll. Byrån ska nu bistå Visit Sweden med bland annat kommunikation av rörlig bild, redaktionell produktion och live-sändningar av webinarier.

– Det är oerhört glädjande att vi nu slutit ramavtal med några av Sveriges absolut vassaste byråer inom sina respektive specialistområden. Nu drar vi igång vårt viktiga arbete med målet att stödja återhämtningen för svensk besöksnäring, säger Susanne Andersson, vd för Visit Sweden, i ett pressmeddelande. 

Parterna har sedan tidigare arbetat ihop, bland annat med att ta fram artiklar till Visit Swedens hemsida. 

– OTWs kompetens inom snabbrörlig produktion och förmågan att utifrån befintlig strategi skapa relevant innehåll gör att vi kan fortsätta skapa värde för Sverige och svensk besöksnäring. Det är speciellt viktigt i tider av digital transformation och pandemins stora påverkan på vårt samhälle, säger Marcus Wikner, vd OTW. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

OTWVisit Sweden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.