Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Viva Media ska stärka Sverige för UNHCRs marknadsföring

Publicerad: 19 December 2018, 09:19

Sverige för UNHCR har valt Viva Media för ett omfattande uppdrag att stärka marknadsföringen. En stor del av arbetet görs pro-bono genom att byrån skänker arbetstid motsvarande en miljon kronor.


Ämnen i artikeln:

UNHCRByråval

Den digitala marknadsföringsbyrån ska ta ett helhetsgrepp om Sverige för UNHCR, FN-flyktingorganets svenska samarbetspartner som arbetar för att samla in pengar samt öka medvetenheten bland allmänheten om situationen för människor som tvingats fly sina hem.

– Det känns helt fantastiskt att få bidra till deras otroligt viktiga arbete. På Viva Media är det människan som främst är i fokus, inte teknik. Vi är ett bolag som på riktigt vill göra skillnad och bidra till en bättre värld. Då jag själv är en politisk flykting från kurdiska delen av Iran så kände jag väldigt starkt när Sverige för UNHCR kontaktade oss, säger Arash Gilan, vd för Viva Media, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Med tanke på att det var ett stort beslut tog vi upp frågan med hela organisationen och fick ett självklart ja från alla. En kollega påpekade att det är en fråga som handlar om långt mer än pengar och lönsamhet, nämligen om vilka vi är som företag. Det var en av mina stoltaste stunder som VD.

Sverige för UNHCR uppger flera skäl varför de valt just Viva Media.

– Antalet människor som tvingats på flykt är idag fler än någonsin tidigare – 68,5 miljoner - och UNHCR:s resurser täcker bara hälften av behoven. Därför är det viktigt att vår ambition att öka de insamlade medlen lyckas. I en tid när konsumenters och givares beteendemönster ändras snabbt, måste vi hela tiden hänga med, vässa våra metoder och våga ifrågasätta gamla sanningar. Med Viva Medias hjälp är jag övertygad om att vi kommer kunna positionera oss digitalt i framkant i insamlingsbranschen, Och för oss känns det så klart extra värdefullt med Arash engagemang som grundas i hans egna erfarenheter, kommenterar Åsa Widell, generalsekreterare för Sverige för UNHCR.

Arbetet med marknadsföringen är i gång i detta nu. Avtalet sträcker sig till en början till december 2019.


Ämnen i artikeln:

UNHCRByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.