Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Vizeum blir sportigt

Publicerad: 23 november 2015, 13:01

Intersport väljer Vizeum som ny mediebyrå. Uppdraget låg tidigare hos Scream.


Ämnen i artikeln:

VizeumIntersportMediebyråer

Vizeum blir Intersports mediebyrå för den svenska marknaden. Samarbetet startar nästa år.
– I gjorda undersökningar har konsumenten har sagt sitt: Intersport är otydliga med vad de står för. Intersport ska bli bäst på sport och den ledande sportkedjan i Sverige. På resan att förtydliga och befästa vår sportposition är kommunikation och rätt mediamix vitalt. Nu satsar vi därför framåt tillsammans med en ny partner som vi tror kan lyfta Intersport till nästa nivå, kommenterar kedjans vd Ulf Kinneson.

Vizeum blir ansvariga för medieköp, mediestrategi och rådgivning för samtliga kanaler.
– I dagens flora av kommunikationskanaler är det en utmaning att hitta rätt. Vizeum får en mycket viktig roll som rådgivare för att välja en mediamix som når våra konsumenter i de kanaler de söker information kring sport och sportprodukter. Liksom Vizeum har Intersport ambitionen att ständigt ligga i framkant, menar Robert Kindstrand, marknadschef Intersport.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News