Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Volkswagen Transportbilar inleder samarbete med Abby Priest

Publicerad: 29 November 2019, 12:08

Abby Priest är Volkswagen Transportbilars nya kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestVolkswagen Transportbilar

Under hösten har Volkswagen Transportbilar varit ute i pitch efter en ny kommunikationsbyrå. Nu meddelar de att valet till slut föll på Abby Priest.

– Vi sökte efter en integrerad kommunikationsbyrå i framkant med hög kreativ och strategisk nivå som kan hjälpa oss på den spännande och samtidigt utmanande resa som branschen och vi står inför. Som marknadsledare har vi ett ansvar att driva och leda utvecklingen i kategorin. Mot elektrifiering, uppkopplade bilar och digitalisering. Volkswagen har som målsättning att vara koldioxidneutralt till 2050. En lång och viktig resa där vi vill ha med oss partners som på olika sätt kan hjälpa oss mot det målet. Och här kändes Abby Priest kändes som en stark och relevant byrå, säger Maria Johnsson, produkt- och marknadschef, Volkswagen Transportbilar Sverige.

Abby Priest jobbar sedan tidigare med kunder som Eniro, Lloyds Apotek, Upfield och Adobe.

– Vi är en integrerad full-servicebyrå drivna av att skapa kommunikation i framkant alltid med en förtjänad kärna och ett kanaloberoende uttag. Vi är så klart mer än glada över att marknadsledaren i kategorin med den högsta varumärkeskännedomen väljer oss, ett modigt val i en väldigt traditionstyngd bransch. Att Volkswagen Transportbilar, precis som vi, är inne på en viktig förändringsresa där nytänkande premieras gör ju bara det hela ännu mer spännande, säger Mandarva Stenborg, VD för Abby Priest.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.