Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Volontaire gör felhänt kampanj för nya kunden

Publicerad: 12 Maj 2015, 10:18

Volontaires kampanj för Hjärnfonden har fått snabb spridning i sociala medier.

Hjärnfondens initiativ Fel hand är en webbplats där besökaren får en inblick i hur svårt det är att komma tillbaka efter en stroke. Kampanjen är det första resultatet i samarbetet med kommunikationsbyrån Volontaire och hittills har över 60 000 svenskar skrivit under.


Ämnen i artikeln:

VolontaireHjärnfonden

I dag, den 12 maj infaller Internationella Strokedagen. I samband med detta vill Hjärnfonden lyfta alla strokedrabbades rätt till en god rehabilitering.  Felhand.se är Hjärnfondens sätt att uppmärksamma följderna av en stroke och de strokedrabbades behov av rehabilitering. Här får besökarna symboliskt skriva sin namnteckning med fel hand. På så sätt kan de få insyn i hur svårt det kan vara att göra saker man tar för givet på nytt.

Sedan Fel Hand lanserades i fredags har projektet fått snabb spridning i sociala medier. 140 000 människor har besökt kampanjsajten och mer än 60 000 användare i Sverige har skrivit under och delat sina namnteckningar.

– Sviterna efter en stroke är många och komplicerade. Att som vuxen tvingas lära om grundläggande saker som att gå, prata eller skriva sitt namn, är svårt för gemene man att ta till sig. Med Fel Hand hoppas vi kunna ge människor en pytteliten inblick i hur det mest vardagliga kan bli en utmaning efter en stroke – till och med en sådan tillsynes enkel sak som att skriva sitt namn, säger Anna Werkell, copywriter på Volontaire i ett pressmeddelande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

VolontaireHjärnfonden

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.