Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Volt är Arbetsförmedlingens nya byrå för strategisk kommunikation

Publicerad: 21 juni 2021, 11:59

Foto: Peter Kroon

Arbetsförmedlingen väljer Volt som ny kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

ArbetsförmedlingenVolt

Nyligen avslutades Arbetsförmedlingens upphandling av ny strategisk kommunikationsbyrå. Volt vann upphandlingen och ska nu tillsammans med Arbetsförmedlingen utveckla samhälls- och myndighetskommunikationen, men också varumärkesarbetet.

– Arbetsförmedlingen har en samhällsbärande roll och gör ett både stort och viktigt arbete. Bilden av Arbetsförmedlingen är splittrad och i många stycken negativ, vilket gör vårt arbete utmanande och spännande. Vår huvuduppgift är att vända trenden genom att tydliggöra och bygga förtroende för Arbetsförmedlingens uppdrag, roll och kompetens, säger Henrik Stampe, vd och strateg på Volt om byråns nya uppdrag i en kommentar. 

Varumärkes- och kommunikationsarbetet är ett led i utvecklingen av Arbetsförmedlingen och samarbetet mellan Volt och Arbetsförmedlingen kommer att intensifieras under de kommande månaderna.

– Arbetsmarknaden är på många sätt i ett utsatt läge och Arbetsförmedlingens insatser är viktiga för att få Sverige att fortsätta framåt. Samtidigt är myndigheten i förändring och reformering. Det är ett komplext uppdrag och här kommer kommunikationen att vara mycket viktig för genomförandet av vårt uppdrag. Vi ser fram emot samarbetet med Volt i detta, kommenterar Mikael Hvinlund, kommunikations­direktör för Arbetsförmedlingen.


 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ArbetsförmedlingenVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.