Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 2 januari 2020, 12:52
Volt får uppdraget när Synoptik slår ihop marknadskommunikation och kunddialog.
Med över 140 butiker och en omsättning på 1,2 miljarder är Synoptik en av Sveriges största optikerkedjor. Bolaget ägs av världens största optikerkedja GrandVision B.V.
Efter att man valt att slå ihop uppdraget för marknadskommunikation och kunddialog har bolaget inlett ett samarbete med Volt. Samarbetet har redan startat och innebär att Volt får både strategiskt och operativt ansvar för Synoptiks kommunikation.
– Synoptik är en stark spelare på en hårt konkurrensutsatt marknad där kommunikation har en central roll för framgången. Vi är oerhört stolta och glada över att ha fått Synoptiks breda förtroende och få möjlighet att samarbeta integrerat över alla våra kompetensområden, säger Henrik Stampe, vd på Volt, i ett pressmeddelande.
Tidigare låg reklambyråuppdraget hos Garbergs.
– Volt har precis de kompetenser vi letat efter hos vår nya kommunikationspartner, strategisk och kreativ höjd kombinerad med en effektiv produktion för både traditionella och digitala medier. Jag känner mig väldigt glad över vårt samarbete där vi tillsammans ska fortsätta bygga Synoptiks varumärke över tid, säger Lottie Funck Ekelund, marknadschef på Synoptik.
Under 2019 har Volt bland annat fått in uppdrag för Bris och Swedavia. Byrån har de senaste åren haft en stabil tillväxt och 2018 omsatte Volt 82 miljoner kronor med en vinst på 7,7 miljoner kronor.