Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Volt ska få SBAB att förknippas med bolån

Publicerad: 9 april 2015, 11:19

Fr. v: Marianne Lundgren-Précenth, Marknadschef, Karl Wikström, strateg Volt, Petter Nylind, copy Volt, Jörgen Berglund, ad Volt, Henrik Stampe, strateg Volt, Ursula Borg, projektledare Volt, Elisabet Jönsson, Kommunikationschef.

Efter pitchprocessen som inleddes förra året har SBAB valt Volt som ny reklambyrå. Uppdraget omfattar både kreativ kommunikation och strategisk rådgivning.


Volts uppdrag blir att få SBAB, som länge har marknatsfört sina bolån, att främst förknippas med bolån.

– I dag kopplar inte alla SBAB till bolån. Det ska vi ändra på, säger Henrik Stampe, vd på Volt, i ett pressmeddelande. Målet är att SBAB ska vara de första du tänker på när det pratas bolån. Vi är otroligt taggade inför uppdraget och stolta över att ha vunnit deras förtroende.

– Konkurrensen var hård, men Volt hade helt enkelt för många, starka och spännande idéer för att vi skulle kunna tacka nej till dem, säger Marianne Lundgren-Précenth, marknadschef på SBAB, i ett pressmeddelande.  

Arbetsgrupp:
Petter Nylind Copywriter, Jörgen Berglund Art Director, Per Sturesson Digital Director, Åsa Stjärnquist Originalare/Formgivare, Ursula Borg Projektledare, Karl Wikström Strateg och Henrik Stampe Strateg.

Susanna Sköld

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.