Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Volt tar hem Spritmuseum

Publicerad: 20 Januari 2020, 08:30

Reklambyrån Volt ska förtydliga vad Spritmuseum står för.


Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Spritmuseum flyttade till Djurgården 2012 och driver förutom museet med utställningar och konsthall även restaurang, bar och en omfattande provningsverksamhet. Bredden i verksamheten och dess spetsiga utställningar med exempelvis David Shrigley har lockat omkring 100 000 besökare per år sedan starten. Nu önskar man öka ännu mer. Genom att förtydliga vad Spritmuseum står för, hoppas museet kunna öka antalet besökare med Volt som reklambyrå.

– Intresset för mat och dryck har aldrig varit större och vi tror att Spritmuseum med sin historia, restaurang, provningar, konstutställningar och framför allt sin stora dryckeskunskap är ett ställe som många skulle ha glädje av att hitta till. Det är ett hedersuppdrag som vi gärna skålar för, säger Henrik Stampe, VD på Volt.

Samarbetet med Volt inleds omgående och innefattar kreativt kommunikationsstöd och strategi för samtliga delar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.