Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Volt vinner Stockholm Vatten och Avfall

Publicerad: 8 Oktober 2020, 08:54

I sitt arbete med att göra Stockholm till världens mest hållbara stad blir reklambyrån Volt strategiska och kreativa partner till Stockholm Vatten och Avfall.


Ämnen i artikeln:

Volt

Kommunalt ägda Stockholm Vatten och Avfall förser dagligen 1,5 miljoner stockholmare med rent kranvatten de renar avloppsvatten och ser till att avfallet tas om hand. Stockholm är den av Europas städer som just nu växer snabbast vilket innebär utmaningar och ställer stora krav på det kommunikativa arbetet framåt för bolaget.

– Strategisk och smart kommunikation är helt avgörande för att nå målet om den hållbara staden. Tillsammans med Volt hoppas vi komma många steg närmare vår vision, säger Agneta Jönsson, kommunikationschef på Stockholm Vatten och Avfall i en kommentar.

Samarbetet är redan i full gång och Volt kommer arbeta både strategiskt och operativt tillsammans med Stockholm Vatten och Avfal med målet att stärka varumärket och stötta stockholmarna till en mer hållbar livstil genom olika kommunikationsinsatser.

– Det här ska bli jätteroligt ur ett rent kommunikativt perspektiv. Med en så tydlig vision kan vi som byrå hålla det kreativa arbetet i en tydlig och spännande riktning. Och jag vet att jag talar för hela arbetsgruppen när det kommer till möjligheten att få vara med och driva Stockholm mot att bli än mer hållbart, säger Jonas Brodén, projektledare på Volt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.