Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Wasabi får "heligt" uppdrag

Publicerad: 16 September 2014, 14:41

Foto: Colourbox.

Uppsalabyrån Wasabi Web har vunnit ett rikstäckande avtal för Svenska Kyrkan Unga – uppdraget gäller en ny webbplats.


Ämnen i artikeln:

KristdemokraternaByråval

- Detta är det andra riksuppdraget vi vinner under 2014 och det känns extra kul att det är just Svenska Kyrkan som vi har en relation med sedan tidigare, säger Nils Engvall, delägare på Wasabi Web.

Byrån grundades 2012 och har tidigare vunnit KD:s riksuppdrag för webben inför valet 2014.

Nu får Wasabi alltså även jobba med Svenska Kyrkans barn- och ungdomsrörelse – Svenska Kyrkan Unga.

Projektledaren  Therese Gustafsson, gillar bland annat att byrån drivs av "unga och målmedvetna människor".

Wasabi Web har kunder som Telenor Arena, Mobil Park och kocken Cajsa Johansson, som deltog i TV4-programmet Kockarnas Kamp.

Byrån är även nominerad i kategorin Årets Unga Företagare.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

KristdemokraternaByråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.