Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

WaterAid väljer Ruth inför största kampanjen

Publicerad: 9 juni 2014, 08:23

Arbetsgruppen på Ruth

WaterAid har verkat i Sverige sedan 2009. När organisationen för första gången på allvar vill rikta sig mot en bred allmänheten i årets julkampanj. Reklambyrån som fått förtroendet är Ruth.


Ämnen i artikeln:

RuthWaterAid

Den ideella organisationen WaterAid arbetar med att ge fler människor tillgång till rent vatten, sanitet och kunskap i hygien. Organisationen startades i England 1981 och finns idag i 32 länder. Sedan 2009 har man samarbetat med företag i Sverige.

Nu ska organisationen öka kännedomen bland den breda allmänheten inför julen. För det väljer man reklambyrån Ruth.

– Vi är stolta över att få förtroendet att jobba med en så viktig fråga och spännande organisation. Vi har haft en väldigt lyckosam vår med flera nya kundsamarbeten. Det mest glädjande är spännvidden på uppdragen – alltifrån nordiska b2b uppdrag till, som nu senast, en relativt oetablerad ideel organisation, fortsätter hon, säger Annika Carstedt, vd på Ruth i ett pressmeddelande.   

Jenny Wevill, insamlingsansvarig för privata givare på WaterAid kommenterar byråvalet.

– Vi tilltalades av Ruths engagemang och ser fram emot att tillsammans lägga rent vatten, sanitet och hygien under varje julgran i alla svenska hem.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

RuthWaterAid

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News