Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Wavemaker ska få fart på Daniel Wellingtons tillväxt – arbetet kommer att ledas från Sverige

Publicerad: 5 september 2022, 13:33

Carl Rosenqvist, CMO på Daniel Wellington, Elle Östlund, client director på Wavemaker, Lina Lindén, vd på Wavemaker, Sanna Hoffsten, global chef för media och SEO på Daniel Wellington, och Anna Lilja, global media lead på Daniel Wellington.

Foto: Magnus Sandberg

UPPDATERAD. Klockvarumärket Daniel Wellington inleder ett globalt byråsamarbete med Wavemaker, som blir bolagets fullservicebyrå och leder globala satsningar från Sverige. Det blir en ny typ av uppdrag för byrån, och en av dess största kunder, berättar vd Lina Lindén. ”Det är extremt spännande och utmanande”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

WavemakerToppnyheterDaniel Wellington

Daniel Wellington grundades av Filip Tysander 2011 och omsatte år 2017 2,5 miljarder kronor och gjorde en vinst på över 900 miljoner. Men sedan dess har resultaten fallit, och klockvarumärket

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.