Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

WDW vinner Apotea

Publicerad: 9 september 2014, 12:27

Nätapoteket Apotea har nyligen utsetts till "Årets e-handel". Apotea ökar nu satsningen och har plockat in WDW Creative för att ett nytt kommunikativt upplägg.


Ämnen i artikeln:

WDW CreativeByråvalApotea

Apoteas affärsidé är att öka servicen och underlätta vardagen för kunderna.

Företaget utsågs till "Årets e-handel" på Nordic eCommerce Award i maj.

Apotea vill nu utveckla kommunikationen och har nyligen plockat in WDW Creative för att ta fram ett nytt koncept kring såväl reklamfilmer som printannonser.

Apoteas vd Per Svärdsson menar att utmaningarna ligger i att väcka kundens tillit trots att beställningarna sker online.

- WDW Creative har en bra förståelse för de utmaningar och möjligheter vi har framför oss och vi vet att de kommer kunna ta vår kommunikation till nästa nivå, han i en kommentar.

Jon Bergsman är cd på WDW Creative vill med det nya konceptet lyfta fram Apoteas fördelar som nätapotek och även tackla e-handelns utmaningar.

- Det gäller att skapa en tonalitet som är både professionell och personlig för att kunna bygga kundrelationer som grundar sig i tillit, säger han i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

WDW CreativeByråvalApotea

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.